האמת היא, שאחד הדברים שאני יותר נהנה להקשיב להם בהקשר של קידום אתרים הוא ההאנג אאוט של ג'ון מולר.
אומנם כמו שאני תמיד נוהג לציין, יש לקחת את כל מה שנאמר בערבון מוגבל ולזכור שמולר הוא עדיין עובד גוגל ומייצג את האינטרסים שלהם, בנוסף הוא מנהל בדרג בכיר שלא תמיד מכיר את כל הטכניקות אותם מפתחים עובדי גוגל באופן בלתי פוסק.
אתמול נשאל מולר האם יש לו טיפים כלשהם לקידום אתרים בשנת 2016.
השאלה הייתה (בתרגום שלי מאנגלית):
מהם הטיפים שלך לSEO בשנת 2016?
מולר ענה:
אין לי טיפים ורעיונות קסם לקידום אתרים לשנה הבאה, לא אוכל לספר לכם על תגית המטה שאנחנו עובדים עליה ושתדרג אתכם גבוה כי זה עדיין לא עובד (הערה שלי: בציניות כמובן!).
באופן כללי, אני חושב שבשנה הבאה תמשיכו לשמוע הרבה על התאמת אתר למובייל שהוא עדיין עניין מאוד מרכזי ואנו עוד רואים אתרים שלא עושים את זה כמו שצריך.
בנוסף ננסה להתמודד טוב יותר עם ג'אווה סקריפט באתרים וללמוד כיצד לשאוב ממנו את מרב המידע, לאחר מכן ננסה להוציא הנחיות מדויקות יותר לבעלי האתרים על שימוש בג'אווה סקריפט.
כמובן שתוכן באיכות גבוהה הוא נקודה שהייתי מתמקד בה גם בשנה הבאה,אני קורא בלוגים רבים בנושא קידום אתרים שמדברים על חווית המשתמש ואני חושב שזו נקודה מעולה להתמקד בה.
אנחנו מנסים להביא אנשים לתוכן שיהיה שימושי עבורם, לכן אם התוכן שלכם יהיה שימושי מאוד עבור המשתמשים אנחנו רוצים להביא אותם אליכם ולדרג אתכם גבוה.
אם אתם יודעים שהתוכן שלכם לא באיכות גבוהה עדיף שתשקיעו בשיפור שלו במקום למחוק את הכל (תוספת שלי: אלא אם מדובר בתוכן ברמה מאוד מאוד נמוכה שמראש לא נכתב לגולשים אלא למנועי החיפוש).
לסיכום
כמו ברוב השיחות, מולר לא מחדש הרבה ואומר את מה שרובנו כבר יודעים, אך לפעמים, אם מחפשים בין השורות ניתן להבין דברים חדשים.
גם הפעם אמליץ לכולם להאזין לשיחה המלאה.
לפני שתעזבו!
רוצים לקבל את העדכונים החמים ישירות למייל? הצטרפו לרשימת התפוצה שלי 🙂