גוגל: סיומות הדומיין החדשות אינן משפיעות על קידום האתר

בשנה האחרונה השתנו כתובות האינטרנט המוכרות ונולדו להן כמה עשרות של סיומות דומיינים חדשות.
כמו בכל שינוי שקורה באינטרנט, גם פה מיהרו אנשי הSEO לרכוש סיומות המכילות את ביטויי המפתח הרלוונטיים על מנת שידחפו אותם עוד קצת בתוצאות החיפוש של גוגל.
בעבר הסברתי קצת על ההבדלים בין סוגי הדומיינים השונים בפוסט על קידום אתר במספר שפות, אך האם באמת יש השפעה לדומיינים החדשים (ניתן לראות כאן את הרשימה המלאה).

ג'ון מולר עונה

בSEL פרסמו פוסט שמתאר איך העברה של עורך דין  מדומיין COM לדומיין ATTORNEY הראה שיפור משמעותי בתוצאות הדירוגים של אותו עורך דין.

ידידנו ג'ון מולר לא היסס וצייץ לאחר פרסום הפוסט (וכנראה כתגובה לפוסט) תזכורת שאומרת "תזכורת: מילות מפתח בסיומות הדומיינים אינן מביאות ליתרון / חסרון בקידום האתר בגוגל"
והוסיף קישור לפוסט של גוגל מ2015 בבלוג הרשמי שלהם.

לאחר מכן גארי איליס צייץ מחדש את מה שכתב ג'ון מולר וזלזל בתוצאות המחקר שהוצג במאמר בSEL.

בארי שוורץ שואל את ג'ון מולר

אז אם מהציוץ של מולר לא היה מספיק ברור, בארי שוורץ העלה את הנושא שוב בהאנג אאוט השבוע של מולר:

השאלה:

אני ידוע שאנחנו לא צריכים להתחשב במילות מפתח בתוך כתובות הURL, אבל גוגל אמרו לאורך הזמן שביטויי מפתח בכתובת כן מקבלים התייחסות מהאלגוריתם, אם כי יכול להיות שיש להם השפעה ממש ממש קטנה על הדירוגים.
למרות זאת, אתה במפורש אמרת שביטויים המופיעים בסיומות הדומיינים, כמו למשל "עורך דין" (הערת שלי: כמו במקרה שהצגתי למעלה) לא משפיעים על הדירוג.
האם באמת אין להם שום השפעה בכלל?

התשובה:

למיטב הבנתי אין שום השפעה.
מילות מפתח בסיומות הTLD אינן חלק מהפרמטרים הנלקחים בחשבון בדירוג האתר.

 

לדעתי

התשובה שהוציאו בגוגל מפתיעה בנחרצות ובמהירות שלה.
במשך השנים שמתי לב שדווקא השיטות אליהן בחרה גוגל להתייחס ולהגיד במפורש שאינן משפיעות על דירוג האתר או שטענה שיש להימנע מהן – הן אלו שהיו בעלות השפעה לא קטנה על קידום האתר בגוגל.

באופן גורף כנראה שלא אמליץ לאף אחד לעבור לדומיין עם סיומת חדשה למטרות SEO אך בהחלט יכול להיות שאמליץ לאתר חדש לחשוב על דומיין כזה כחלק מאסטרטגיית הSEO.

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

תוכן עניינים

2 מחשבות על “גוגל: סיומות הדומיין החדשות אינן משפיעות על קידום האתר”

  1. מסכים עם דעתך בגדול, אגב קראתי את הפוסט ב-SEL (שים לב שזה פוסט ממומן)

    הסיומות החדשות הן דבר חדש ומקורי שיוצר תחושת סקרנות אצל המבקרים וסביר להניח שגולשים יקליקו על תוצאה אורגנית עם סיומת חדשה רק בשביל לראות מה הסיפור שם ומה זה הדבר הזה שפתאום מופיע בתוצאות.
    כתבתי על זה כאן: https://bit.ly/1Uo4kqk

    1. עידן בן אור

      אני מסכים, ברגע שיהיו יותר אתרים עם סיומות נוכל לראות אם זו באמת הסיבה 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרי קידום אתרים נוספים