לכתוב מדריך לקידום אתרים זה אחד הדברים היומרניים ביותר שחשבתי לכתוב – מדובר בתחום שמשתנה בתדירות מטורפת עד כדי כך שמי שלא עוקב אחרי העדכונים בנושא למשך חודש יכול להפוך לא רלוונטי.

אחרי שכתבתי את זה, החלטתי בכל זאת לנסות לכתוב מדריך אשר יתבסס על מאמרים מתוך האתר ויתעדכן באופן שוטף – אז בואו נתחיל 🙂

הורידו חינם: הצ'קליסט השלם שלי לקידום אתרים On Site.

איך עושים קידום אתרים?

אז לפני שאתייחס לפעולות שיש לבצע בפועל (ואף ניתן לבצע באופן עצמאי ללא חברת SEO), חשוב לי להסביר בשני משפטים מה שעומד מאחורי מנוע החיפוש גוגל – ברוכים הבאים לבית המשפט של גוגל.

 

גוגל הוא השופט

 

כולנו יודעים שבבית המשפט צריך להגיע עם סיפור טוב ולשכנע את השופט שאנחנו זכאים, ובמקרה שלנו – לשכנע את גוגל לדרג אותנו גבוה, בהמשך אסביר כיצד אנו מספרים את הסיפור שלנו באינטרנט.

השלב הבא יבקש גוגל עדים שמוכנים להעיד עלינו שאנחנו באמת מי שאנחנו טוענים – מי אלה העדים באינטרנט? קישורים, כמובן גם לנושא זה נגיע.

עכשיו בואו נצלול פנימה 🙂

לפני שמקימים אתר

עבודת SEO טובה מתחילה בתכנון נכון כבר בשלב האפיון והעיצוב של האתר.
על מנת שנוכל לחסוך זמן יקר והוצאות כספיות על שינויים ופיתוח לאחר שהאתר כבר הוקם ישנן מספר פעולות שניתן לבצע.

מדריכים בנושא

מחקר מילים

הבסיס להצלחה בפרוייקטים הוא הגדרת יעדים ומיקוד בביטויים הנכונים.
עבודת האופטימיזציה יכולה להתבצע באופן מיטבי רק לאחר ביצוע מחקר מילים מקיף.

מדריכים בנושא

בניית קישורים

כשזה נוגע לקידום אתרים – קישורים הם העדים שלנו בבית המשפט של גוגל.
בניית קישורים נכונה היא בעצם יצירת דפים באתרים ברשת אשר יכילו קישור ויובילו אל האתר שלכם.
פעולה זו הופכת להיות מורכבת משנה לשנה (אם כי בישראל אנחנו בפיגור של ה-מ-ו-ן שנים על גוגל העולמי).
אנו נרצה להשקיע מחשבה רבה בתחום זה על מנת להמנע מענישה ידנית או מפינגווין.

בזירות תחרותיות כמות הקישורים להם נזקק תהיה גדולה מאוד.
בביטויים פחות תחרותיים, לוקאליים או זנב ארוך תספיק בד"כ כמות קטנה יותר של קישורים.

על פי הנחיות גוגל אסור לבצע שום פעולה אקטיבית בשביל לגרום לאחרים לקשר אליכם, רק קישורים אשר נוצרו באופן טבעי (כלומר שאחרים בחרו לקשר אל האתר שלנו בלי התערבות שלנו) היא לגיטימית.

מדריכים בנושא:

אופטימיזציה טכנית לאתר

אופטימיזציה טובה לאתר היא הדרך שלנו להסביר למנוע החיפוש בדיוק במה אנו עוסקים.
היא כוללת נושאים רבים ומגוונים, בין היתר:

  • כתיבת תגיות טייטל ותיאור רלוונטיות וממירות.
  • טיפול בהפניות 301, 302 , עמודי 404 וכו'.
  • אופטימיזציה לתמונות וכתיבת תגיות ALT
  • אפיון העמודים שרוצים לחסום בעזרת תגיות meta robots.
  • פירורי לחם, תוכן עשיר והתאמה לתוצאה 0.
  • התאמת אתר למובייל.
  • המצאות אתר על פרוטוקול מאובטח SSL.

מדריכים טכניים על קידום אתרים:

שימוש בכלים הנכונים

תוכנות וכלים יכולים לחסוך לנו זמן רב ולהפוך את חלק מהתהליכים לאטומטיים לגמרי או חצי אוטמטיים.
ישנן בדיקות שיש לבצע באופן יומיומי של בריאות האתר ושל שגיאות טכניות, למשל:

  • שגיאות עמודי 404
  • שגיאות סריקה
  • מעקב אחרי מיקומים
  • מעקב אחרי תנועה נכנסת לאתר
  • הערות בSearch console וכו'

מדריכים בנושא:

כתיבת תוכן באתר

הקלישאה אומרת ש"התוכן הוא המלך" וחברים – זה עדיין נכון.
אומנם יש לא מעט פרמטרים בשיקלול הציון הסופי של האתר אך התוכן עדיין נשאר נדבך מרכזי.

אז למה הוא כ"כ חשוב?

התוכן משפיע על שני פרמטרים מרכזיים:
– היכולת של מנוע החיפוש להבין במה האתר שלנו עוסק.
החשוב יותר: מספק לגולש את המידע לו הוא זקוק ומעניק חווית גלישה מצויינת לגולש.

בכל פעם שאנו כותבים מאמר לאתר, עלינו לחשוב: מה מטרת הגולש כאשר הוא קורא את המאמר שלנו? את התשובות כולן עלינו להכיל בתוך המאמר.

מאמרים בנושא:

לסיכום

כתבתי את המדריך הזה במטרה לרכז את הפוסטים החשובים ביותר למי שחשוב להתחיל לעשות קידום אתרים באופן עצמאי.
המדריך הזה יתעדכן באופן קבוע ויעלו בו עוד ועוד איזכורים וקישורים רלוונטים.

וכמו תמיד – אם יש שאלות ניתן לפנות אלי דרך עמוד הצור הקשר 🙂

2 תגובות

  1. יהודה הגב

    כל הכבוד ותודה רבה על ההסבר.

השארת תגובה